2011. október 30., vasárnap

Fejlődünk-fejlődünk :)

Sikeresen túl vagyok egy átjátszott és edzett hétvégén, de azért vasárnap este kódoltam tovább. :)
Az eredmény:

- Végre nem kell csapkodni a lövés gombot, hogy lőjjön, hanem folyamatosan nyomva tartva is lő. Egyidejűleg bekerült egy változó, ami BWhenCanShoot-nak van elnevezve. Ő adja meg, hogy hány másodpercenként tud lőni az adott űrhajó. Ez azért is jó, mert különböző fegyvereknél vagy különböző weapon levelnél más és más időt tudok megadni. Egy rakétát értelemszerűen nem lehet majd floodolni, de egy chaingun pöröghet rendesen.

- A háttérkezelés és az űr is egyre pofásabb. Most már száguldoznak a csillagok, miközben gördül a háttér. Igy még valósághűbb a mozgás. Particle effektként pedig csináltam egy kékeslilás kvazárt, ami szívja az FPS-t rendesen, de majd még ütöm-vágom, hogy jobb legyen. A lényeg, hogy tudok már robbanásokat, fényeket és mindenféle effektet csinálni a ParticleSystem-ből és nem muszáj sprite alapúakat használnom.

- A GUI is fejlődik, lassan kialakul a végleges kép a fejemben, meg a kódban is. :)

- Debug ablakban már látszik az, hogy mennyi memóriát zabál (szó szerint) a program. Most épp 76.3 mega indításnál és utána stabilizálódik 62-63 körül, attól függően mennyi sprite van a képernyőn. Még egy CPU mérést berakok, de a feladatkezelő azt mutatja, hogy 48-52% (lol). Ezeket azért rendesen lejjebb kéne tornázni, mert még olyan komoly történés nincs is a képernyőn.
Egy kis analízist fogok csinálni, ami a program futása végén egy txt fájlba kimenti azt, hogy milyen gépen milyen erőforrás igénylés volt. Egyik barátomnál pl 210 FPS alá nem is esik le a játék a legdurvább meteorzáporban sem, nálam meg akkor 75... Na erről egy kis statisztikát majd összedobok 4-5 gép tesztelése után.

- Grafika: ez ugyan nem az én érdemem, de Zoli elég gyorsan halad, ahogy eddig is. Már csinált egy egész jó űrhajót, amit még kicsit csinosítgatni, esetleg texturázni kell és teljesen jó lesz.

Most hirtelen ennyi sikerült. A jövő héten teljes edzés stop van és nagyüzemű fejlesztés várható! Lehet jövő héten egy egész pályademót felrakok ide. Ja meg képeket... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése