2011. október 28., péntek

Jelenlegi állapot + hétvégi meló

Múlt héten megmutattam a barátaimnak az első techdemót, amit én stílusosan "time techdemo"-nak hívok, ráadásul zenére lett szinkronizálva. Név szerint a Two Steps From Hell - Dragon Rider c. számára. :)

A program már tud hátteret kezelni, vannak különböző sprite osztályok, van hang és zene, lehet lőni, van robbanás, stb.

Természetesen ez így elsőre (de sokadjára nézve is) egy N+1. shooter, ráadásul lopott grafikákkal. Ilyet szinte mindenki össze tud rakni, aki kicsit ért a programozáshoz. No de innen kezdődik az igazán komoly meló, hiszen egyedivé kell(ene) varázsolni a programot. Ha nem is új stílust kéne itt teremteni, de mindenféleképpen olyan játéktechnikai dolgokkal kell telerakni, ami miatt az átlag ember nem 10 percig fog vele játszadozni, hanem esetleg végig is akarja vinni.

Rengeteg témába vágó cikket és fejlesztési naplót olvasok. Youtube-os gameplay videót nézek, hogy ötleteket merítsek, hiszen én nem játékdesigner vagyok, hanem programozó. Ha látok valamit, ami tetszetős és úgy érzem meg tudom valósítani, akkor bekerül a ToDo listámba és megpróbálom belehegeszteni a programba.

A történetírást nem eröltetem, és semmi olyat sem, ami elvonná a figyelmem a fejlesztéstől. Az előző programban megtörtént, hogy úgy telt el egy fejlesztésre szánt szombat délutánom, hogy csak hangokat kerestem, és mire feleszméltem, már este volt...

A most hétvégére tervezett fejlesztés:
-optimalizálás (háttérkezelés, spritekezelés)
- particle system, egyéb effektek gyártása és osztályba rendezése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése