2011. november 30., szerda

A kezdő hibák

Mindig papolok arról, hogy mik a tipikus kezdő hibák, amikbe beleestem az előző játékom készítésénél. Bele is bukott a fejlesztésbe a kis csapatunk. Gondoltam, na, most majd az összes ilyen hibát elkerülöm...
Jelentem: ez nincs így.

Meg kéne számolnom hányszor írtam, hogy a TERVEZÉS nagyon fontos. A lehető legtöbb dolgot meg is tervezem papiron, vagy google docsban, esetleg leírom txt-be. De vannak napok, amikor csak leülök a gép elé, hogy húdejó, ma kódolok vagy 6 órát. Terveket lesz*rom, vagy pedig épp nincs tovább vezetve, hogy mit kéne csinálni, és akkor megnyitom a programot éééés.... szembesülök a salátával, ahova most be kéne építenem az EnemyControllert. A saláta látványától elmegy a kedvem a kódolástól, és ha nincs ami vezet (terv, doksi), akkor hajlamos vagyok elvonulni játszani. Ez történt hétfőn is, kedden is...

De tegnap este már seggberúgtam magam és azt mondtam: ELÉG!
Levonultam a konyhába, fogtam egy A4-es oldalt és leírtam mindent, amit tud a program és az editor. Átgondoltam mihez mi kell még, ahhoz hogy teljesen kész legyek a motorral és a szerkesztő programokkal. Átnézve a rendszereket megállapítottam, hogy nincs is már sok, de persze ez attól is függ, hogy mennyire akarom bonyolulttá, vagy összetetté tenni a játékot.

Tehát ha végzek a dolgommal, akkor... Akkor várnom kell, hogy egy grafikus megjelenjen és elhalmozzon gfx-el... Amire nincs sok esély, ezért elkezdtem Photoshop-ot tanulni... Viszont így, ha én csinálom a grafikákat, akkor semmi értelme, hogy túlbonyolítsam a későbbi pályaszerkesztőt, mert úgy sem tudok látványos dolgokat összehozni, a téglalap és háromszög űrhajókkal meg elég vicces lenne a dolog.

Belegondoltam abba is, hogy lassan a hang és zene is sorra kerül, és nem akarok megtanulni semmilyen zeneszerszámon... :D Szóval ide biztos összelopkodom a dolgokat.

Gondoltam még arra is hogy kiteszek egy Donate gombot, és a beérkező 4 forint 20 fillérből bérelek egy grafikust és/vagy zeneszerzőt, aki alám tesz valamit... Lehet a végén ez lesz, bár ez az egész fejlesztés a tanulásról szól részemről, és ha ehhez az kell, hogy megtanuljam egy alap szinten a Photoshopot, hát akkor az lesz. :)

Egyébként az összeírás alapján ezeken dolgozom most:
- MenuEditor kiegészítés: MapList, ami alapján a menüből nyíló MapSelector-ban ki lehet választani, hogy melyik pályán szeretnénk játszani. Ez most szabadon választható rész lesz, de később természetesen egyik pálya nyitja a másikat.

- EnemyEditor: Fegyver (Bullet) hozzáadása, valamint ennek a szerkesztője. Fegyverek pozicionálása a sprite-on, ergo: honnan lőjje ki a lövedéket. És az enemy méretezést is beépítem.

- BulletEditor: Lövedéklista, amit az EnemyEditor használ. Lövedék paraméterei (textúra vagy effekt, sebesség, sebzés, "firetime", lövedék mérete, stb.

Most már nem írok konkrét időt, hogy mikor érkezem érdemi eredménnyel, lehet már holnap. ;)

4 megjegyzés:

  1. ugyanebben a cipoben jartam jopar evig,es sosem keszult el semmi , hiaba kodol valaki jol , concept art , es grafikusok , zeneszek nelkul semmi sem lesz a projectekbol
    ingyen a mai vilagban senki nem fog segiteni, max 2 hetig tart ki a lelkesedes, azt vege
    nekem 5 evbe telt miutan felismertem a problemat hogy megtanuljak photoshopban es 3d-ben rajzolni, es concept art tapasztalatokat szerezzek,
    tehat 2 ut van , vagy rendelkezel penzmaggal hogy a havi fel milliot kicsengesd a grafikusoknak fejenkent, cheap is cheap
    vagy megtanulsz grafikazni zenelni , mindent ami kell a jatekfejleszteshez

    a majd lesz valami, meg majd lesz grafikus sosem fog bejonni

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a hozzászólásodat, version!
    Én is egyre többet agyalok azon, hogy bele kell nyúlnom a grafikába is, ha nem akarok évekig úgy járni, mint ahogy te jártál. És úgy vagyok vele, hogy nem vagyok időhöz kötve, nem kell x hónapon belül befejeznem egy játékot sem. Csak magamért, és a magam fejlődéséért kódolok. Ha egy-egy játékhoz több idő kell, mert mindent nekem kell csinálni, akkor annyi időbe fog telni, amennyi szükséges hozzá, de szart nem adok ki a kezeim közül. :)

    Úgyhogy: hajrá photoshop! :D

    VálaszTörlés
  3. Én minimalista lennék: papir+ceruza+scanner :) Stilust kell teremteni! :D

    VálaszTörlés
  4. Alapszinten mindenképpen érdemes kicsit ehhez is, kicsit ahhoz is konyítani. :D Ám az "összelopkodom" sem egy utolsó szempont, igaz én személy szerint mindig olyan dolgokat keresek ami free, szabadon használható.
    Ha egyszer megvan a játék, lehet kicsit butácska meg búcsús kinézetű stb. azt onnantól lehet majd folyamatosan csiszolni, s mindig egyre jobb lesz majd.

    Anno mikor elkezdtek tömegesen megjelenni a BB játékok - travián, klánháború - és még sorolhatnám, azt mondtam magamnak, na ilyet én is összefogok hozni. Úgy bele lendültem, hogy 1 hónap alatt volt is egy játszható demó igaz voltak benne hibák. Próbáltam szerezni magam mellé embereket akik segítenek majd, egy szinttel feljebb is lépett a fejlesztés, viszont meg is akadt. :/ Végül a játékból nem lett semmi, bár mint Te is, én is sokat tanultam míg fejlesztettem.

    Most egy másik BB játék fejlesztésén dolgozom / dolgozunk itt is voltak csapat tagok, de beleuntam, hogy mindig csak kifogással jelentkeztek a programozók, így menesztve lettek, s úgy döntöttem, csinálom magam, s hamarabb meglesz, mintha mindig arra kellene várnom, hogy mikor lesz meg amit kiadtam. Ez egy pénzes project esetében másabb mert ott a gumicukorpénz ösztönzi a többieket is.

    VálaszTörlés