2011. december 4., vasárnap

Vissza a gyökerekhez.

Átrágtam magam a dolgon és döntés született:

Magam fogom a grafikát megcsinálni, és olyan lesz, amilyen lesz. :)
A szerkesztőprogramokkal sem fogok ennél a játéknál tovább foglalkozni. Megírok egy 4-5 pályás kis játékot, mindenféle bonyolultabb sztori nélkül. Igazi, régi időket idéző, játéktermi space shooter lesz, egy kicsit modernebb grafikával.
A döntésem azért esett erre, mert ez a "tanulóprogram" lassan túlnő azon, aminek szántam.
Már hat (6) hete megirtam egy olyan változatot, ami egy komplett pálya 4 féle ellenséggel, aszteroidamezővel és a végén főellenséggel. Akkor még mindenféle editor nélkül, pure spagettiben. :)
És eközben azt veszem észre, hogy párhuzamosan növekszik egy szörnyeteg, amivel már többet foglalkozom, mint magával a játékkal. Egy elég komplex rendszer kezd kialakulni, amit egyáltalán nem bánok, mert még 2-3 játékot szeretnék Delphiben és Andorra2D-ben megírni. Szeretnék max 2 hónapokat foglalkozni egy-egy játékkal, és utána továbblépni.

Tehát a jövő héten lefixálom az engine-t és az eredeti "minimálproject" befejezésével fogok foglalkozni.

Már azon vettem észre magam, hogy űrhajók darabokra robbanásával foglalkozom, meg hogy szerkesztőben lehessen megadni, hogy hol milyen fegyvere legyen az űrhajóknak, azok milyen lövedékeket lőjjenek, stb. stb. Szóval nagyon elkanyarodtam az eredeti tervektől és már egy sokkal nagyobb és jobb játékot akartam az egészből csinálni. Lehet később lesz egy Starship Prototype 2 is, ahol ezeket megvalósítom, de 2 héten belül megpróbálom befejezni ezt a kis játékocskát. Remélem az időm is fogja engedni.

Addig is: happy coding! :)

2 megjegyzés:

  1. Teljesen érthető a döntés, én személy szerint nagyobb várakozással tekintek a 4 pályás minishooter elé mint ahogy kamasz koromban akármelyik über játékra, pedig várható élettarmamom harmadánál járok.(25) Szóval amellett hogy az ember mire képes, azt is mérlegelni kell hogy mennyi időt vesz igénybe, és mennyit vesz el az alkotás öröméből a bonyolultság. Egy relative kissebb program kódolásánál sokkal több öröme van szerintem az embernek.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Hó, jó ilyenek olvasni. :)
    Egyébként teljesen úgy van, ahogy mondod. A bonyolultság kezdte megölni azt az örömöt, amit érzek, mikor tudok foglalkozni a játékkal.

    VálaszTörlés