2011. december 18., vasárnap

Nagyüzem

Megvolt a hétvégi nagyüzem. :) Elég sok mindenhez hozzányúltam, az editorokhoz, a játékmotorhoz, mindenhez.

Pár sajnálatos dologgal is szembesülnöm kellett, mégpedig, hogy nem tudok hajtóműeffektet rakni az enemy űrhajókra, mert ugyanaz az akadás lesz, mint amikor lövedékparticle-el kísérletezgettem. Igy tehát csak akkor alkalmazok particlesystemeket, ha nagyon muszáj. Értelemszerű, hogy a robbanások, az orbok, a player hajtóműve, az mind-mind megmarad ilyennek. Ez az alap. :) De úgy néz ki így annak is lőttek, hogy kicsit valósághűbb sérüléseket varázsoljak az ellenséges űrhajókra. Pedig jól nézett volna ki, ha minden becsapódott lövedék után füstölgő, lángoló effektekkel lett volna tele egy-egy nagyobb hajó...

No de nem baj, a grafikai csillivillit akkor másképpen kell tovább fokozni. Lesz attól még itt darabokra robbanás, de azt csak sprite alapon, mivel az több száz sprite egyidejű legyártásánál sem okoz akadást.
Valamint kis "kamu-fizikával" fogom ellátni a hajókat, meg a darabokra robbant részeket. Egymásnak csapódnak, pörögnek-forognak, ilyesmi. :)

A Menu Editorban pár hibát javítottam, meg a külsejét teljesen átalakítottam, hogy még felhasználóbarátabb legyen. Próbálok paneleket is csinálni, mint ha Delphiben egy GroupBox például. Ez azért jó, mert menüben rápakolom a gombokat egy ilyen panelre és az egészet együtt cipelhetem bárhova, nem kell egyesével, hogy panel, gomb1, gomb2, stb. stb... Ezt ha nem is most fogom tudni kihasználni, de lehet, hogy az Options rész olyan mindenre kiterjedő lesz, hogy nem árt az editorban való kezelésnek kicsit könnyebbnek lennie, és erre a Panel lesz (lenne) a legjobb megoldás.

A Particle Editort is teljesen átszabtam. Megígértem a jf.hu -n is, meg itt is, hogy lesz egy publikus verzió, ahol mindenki szabadon csinálhat robbanásokat, meg a játékban találhatóakat is átalakíthatja. Csak hogy ehhez "hülye-biztossá" kell tenni, mert nincs benne szinte még semmi védelem sem.

Legnagyobb fejlemény, és egyben leglátványosabb is viszont Hooch barátomnak köszönhető, aki írt egy nagyon jó kis lépésszámolást az orboknak. Most már nem bután mennek, hogy elmegy a játékos X poziciójához, aztán elmegy az Y-hoz ilyen hülye kockamozgással, hanem közvetlen belerepül, szépen, sugárban a playerbe. :) Még kicsit csinosítani kell, de már most ezerszer jobb, mint az eddigi volt.

Ez egyben a hőkövető rakéta alapja is lett, valamint kamikaze enemy-k célbarepülésének számításához is ezt fogom használni. 

Beraktam fegyverváltást is a playernek ettől felbuzdulva és már sréhen is lövöldözhetünk. :)

Csupa jó hír a hétvégére, ezt szeretem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése