2011. december 8., csütörtök

Részecskerendszer

Sikerült végre beüzemelni a nagyon tudományos nevű "részecskerendszert", vagyis a ParticleSystem-et.
Egyszerűbb, ha effekteknek hívom, így még a nálam tudatlanabbak is megértik. :)

Mivel oooolyannyira fantasztikus ez az Andorra2D, hogy majdnem az összes példaprogramja, editorja nem indul, vagy hibás, ezért mit tesz egy öntudatos kóder? Hát persze, hogy ír egy sajátot!

Na mivel én nem vagyok egy pro kóder, ezért először szentségeltem, aztán pánikba estem, és csak aztán gondoltam egyet, hogy hát írok egy sajátot. Azért szerencsére elég könnyen hadra lehetett fogni az Andorrás alapokat, utána nekem már csak meg kell adnom képfájlt, méreteket, színeket, stb. Miután kész egy tetszetős effekt, azt kimentem fájlba és a játékba pedig beolvasom.

Igy lett lecserélve az eddigi kezdetleges, sprite alapú robbanás egy részecske alapúra. Jól is néz ki, ráadásul pikk-pakk módosítom, nem kell spriteokkal vacakolni.

 Igy már tudok csinálni füstölgő hajóroncsokat, mindenféle lézer effekteket, rakéta füstöt, stb. stb.

Kb 2 órája próbálok összehozni egy épkézláb, akadásmentes ingame videót, de valamiért borzalmasan ugrál a framerate...

Na majd még próbálkozom, de most egy alap AI-n dolgozom, bár már egymást kikerülgetik a hajók most is.
Ha már nem lesznek szép ürhajók, akkor legalább szép effektjeim legyenek, nem? :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése