2011. december 15., csütörtök

Heggesztés

Miután tegnap sikerült 6 órát droidpózban eltöltenem, lettek bizonyos fejlemények. Alig vártam ugye, hogy hazaérjek, rettentő lelkesedéssel nekiálltam éééés... Sikerült kijavítani a torzulós hibát, jeee!
Ja, hogy új jelentkezett? Király.

Ez az új hiba viszont már TÉNYLEG motorbeli.
Az Andorra készítője is írja, hogy néha-néha előfordulhat olyan bug, hogy nem jelenik meg a ParticleSystem. Hát ez nagyon f*szán meg is mutatkozik, amikor 0.2 másodpercenként akarok a hajóm két oldalán egy-egy lövedéket legyártani. Nagyjából 10 lövésből 9 megjelenik.
Nem, nem esek kétségbe, annál azért már jobb vagyok! (egyébként nem, csak magamat próbálom bíztatni)
Visszahozom a régi, sprite alapú lövést és hozzárakok egy particlesystemet, tehát megy a lövedéksprite, de maga után húzza az effektet. Ám ez sem jó!

Történik ugyanis az, hogy nyomom a lövést, mint az ökör. Ekkor lövésenként két ParticleSystem-et kell legyártania a programnak, ami a két lövedéksprite effektje. Viszont ha én 0,2 másodpercenként ezt legyártatom, valamint a torkolattüzet is legyártom, az összesen, másodpercenként 20 ParticleSystem példányosítás, és ehhez nem raktam hozzá még azokat az effekteket, ami közben jelenik meg, pl robbanások, találatok, stb. stb.
És a legrosszabb az egészben az, hogy hiába fut 200 FPS-en még most is a játék, ha lövésenként megreccen látványosan az űrhajóm és vele együtt az egész játék. 

De a spórolás végett biztosan a sprite alapú lövedéknél maradok, viszont kis trükkhöz kell folyamodnom, hogy kicselezzem a zendzsint.

A trükk az, hogy a játék indításánál az összes effektet legyártom egyetlen egyszer. Ezután pedig mindenki hozzáférhet az én saját ParticleSystem ojjektumomhoz (ez magába foglalja az összes AdParticleSystem-et).
Ezután csak azt teszem majd, hogy lövésenként meghívom az Emit eljárást, magyarul az adott (rövidítsünk) AdPS megjelenik az adott helyen.
A rajzolást és mozgatást pedig az én saját osztályom végzi minden ciklusforduláskor.

Ez így jól hangzik, de remélem meg is lehet valósítani, különben lőttek az én effektekkel teli csillagháborús terveimnek és mehetek vissza a spriteokhoz... 

Pedig olyan szépek a kis drágáim, brühühühü...

Na majd este kiderül! Szurkoljatok!

1 megjegyzés: