2011. november 10., csütörtök

Csütörtök : Na végre! :)

Hooch barátomtól megkaptam, hogy nagyon jó, hogy mostanában minden nap blogolok, de nagyon keveset írok. Őszintén megvallva, mikor este 10 és 11 között abbahagyom, már majdnem kizuhanok a székből olyan fáradt vagyok, örülök, ha gyorsan összesíteni tudom fejben mi volt aznap. Aztán meg még futok le kaját csinálni, mert a testépítő életmód délutánonként kicsit hanyagabbul megy a programozás miatt. :D
Úgy telnek el órák, hogy bele vagyok épülve a kódba, zúg a metál és csak kódolok, és már csak azt veszem észre, hogy nem ettem 3 órája és nincs sütve csirkemell...

Hogy a fejlesztésről is legyen szó végre: SIKERÜLT!
Kiküszöböltem a kedd óta tartó hibát. A megoldás csak annyi volt, hogy visszaraktam a main-be egy-két olyan osztály példányosítását, amit a game résznél próbáltam megcsinálni. Gondoltam minek nekem már a menünél ütközésteszter, meg ilyesmi. De hát nem tetszett valamiért, hogy egyfolytában megkreálom, elpusztítom... Igy maradt az eddig bevált módszer, hogy paraméterként átadom a game-nek, azt puszi.

Nagyon jól üríti a memóriát is ugrálva a játék és a menü között. A menü is leginkább a saját dolgait használja és a game rész is. A menü igy 17 megaramot eszik, a game meg 38-at.  Ez azért előrelépés a 70-hez képest, vagy már mennyinél tartottam. :D

Itt kell megemlíteni, hogy minden fejlesztés elejétől használjatok debugot. Főleg valami egyénre szabottat. Én csináltam egy külön formot a játék formja mellé, ahova kiírja a használt memóriát, processzoridőt, meg FPS-t. Látom hány sprite van a képernyőn, player koordináták, ütközés, stb. stb.
Nagyon megéri a befektetett melót, mert volt olyan, hogy nem láttam a képernyőn a sprite-ot, amit megkreáltam. Azt hihetné az ember, hogy le sem lett gyártva, és az ember totál máshol keresné a hibát, de mivel a spriteszámláló azt mutatta, hogy igen, ott van, ezért sejthető volt, hogy a texturázással van valami probléma.

Egyszóval tessék használni debugot! :D

Később még jelentkezek a mai nap folyamán. :)

1 megjegyzés:

  1. Jó hát hülyeséget irtam, mert annyira nem irsz keveset, főleg hogy még nemrég indult be a fejlesztés. Végre tudok egy használható tippet mondani, hátha még kevesebb memóriát fog tőle zabálni!!! :) Csak annyi hogy használj pointert amikor átadod paraméterben az osztályokat. (ütközésteszter, stb) Már ha eddig nem úgy csináltad, és most bevállik akkor biztosan rá fogsz szokni. :) A bugfixhez meg gratula! :)

    VálaszTörlés