2011. november 13., vasárnap

Vasárnap : sikeres hét

Szervusztok-szervusztok, kedves nem létező olvasóim!

Najó, páran már talán vagytok, de így legalább nem tűnök skizofrénnek miközben T/2 -ben írok blogot. :D

Két napi pihenő után nehezen indult el a kódolás, de legalább fejben összeraktam mit-hogyan kellene csinálni. Már 11-kor el akartam kezdeni a szószolást, el is indítottam a Delphi-t, de csak délután 4-től sikerült igazából kódolni. Az a fránya Left 4 Dead a barátokkal... :)
Utána bedobtam egy kis élénkítő italocskát, fejemre helyeztem a fülest, és feltekertem a metál hangerejét.

Sikerült megalkotni a .map fájlformátumomat, amt már Editorból szerkeszthetek és a játék nagyon jól beolvassa. Ez egy típusos fájl lett, ami most még csak a pálya hátterét és enemy AI-t tartalmaz. Enemy AI pedig annyi, hogy melyik ellenséges űrhajót dobálja a pályára. Bővül ez majd még szépen, mert a pályaelemek elhelyezkedését és az ellenséges érkezését és viselkedését fogja tárolni.

A menübe beraktam a pályaválasztás lehetőségét is, és gyorsan összedobtam két mappot (baromi nehéz volt kiválasztani két különböző hátteret és űrhajó típust... :D ), szóval most már különböző univerzumokban és tér-időben száguldozva tudom írtani az ellenséget... lol. :D

Viszont van két kis bug, ami totál nem tudom mitől lehet. Az egyik előjött Hooch barátomnak is, és a feleségemnek is. Egyszer csak ha lőnek, nem mozog a lövedék, csak áll lent. De ha hozzáér az enemy, persze robban, meg működik minden, egyszerűen csak nem mozognak. Wtf?
Másik hiba a menü és játék között ugrálva tapasztalható MÉG MINDIG... Belépek párszor ide-oda, aztán elkezdek játszani, lövök mint a hülye és a lövedék a SEMMI KÖZEPÉN felrobban, mintha nekimenne valaminek. Közben nincs ott semmi. A debug ablak is megmondja, erre való, hisz mutatja, hogy semmivel nincs több sprite, mint amennyinek kell lennie, ergo nincs-ott-semmi, mégis felrobban a lövedékem...

Mielőtt elburjánzana a programon a bugok hada, ezeket ki kéne gyomlálnom. :)
Jövő héten bővítem tovább a map recordom és próbálok valami értelmes AI-t összehozni, meg az editorban szerkeszthetővé tenni.

Azért jól haladok, bár még nagyon messze a vége. :)

3 megjegyzés:

  1. Az a lövedékes bug valamiért mindig 500 feletti xp-nél jelentkezett nálam. A másik érdekes mindjárt megnézem :) Good work by the way, keep going!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Hó!
    Javítottam a hibát!
    A fegyver fejlődésénél az 500 XP volt a határ, utána kiakadt. :)
    Felraktam ezt most 1 csillióra, így már nem fog. :D

    VálaszTörlés
  3. Jó ötlet a semmiben felrobbanós bugot mielőbb orvosolni. Megnéztem tegnap este én is, nagyon vicces :D Ugyanis hogy melyik Y koord-nál robban fel a lövedék az tök random, ha jobbra balra mozgok van hogy az ürhajó után azonnal, majd pár pixelt arréb megyek és ott már jól müxik, majd megint arréb már a kvékpernyő feléig jut csak :D Elég jó kis anomália, Star Trek forgatókönyvet lehetne rá irni :D Ott érdemes szerintem keresgélni ahol kilépsz a játékból, meg ahol elindul. Van egy olyan sejtésem hogyha az Andorra jobban dokumentálva lenne akkor ilyen hiba nem lenne. Ha már nincs ötleted szerintem keress az Andorra osztályokról valami leirást hátha abból kitünik mi hiányzik.

    VálaszTörlés