2011. november 7., hétfő

Hétfő: minden kezdet nehéz - de azért sikeres :)

Ma meló után egyből belecsaptam a lecsóba, és elkezdtem írni a menüt. Igen ám, de egyből megláttam az én szép kis Pictures osztályomat. Na mondom, barátocskám, veled lesz ma dolgom, úgy érzem. :)

Úgy is már ideje írogatni párhuzamosan azt az Editort is a játékhoz, épp itt volt az ideje, hogy valami tartalmassal bővítsem (elkezdjem?) azt a részt is. Mivel a menüben elég csak pár gombot, meg egy hátteret megjelenítenem, gondoltam szétdarabolom a Pictures.ImageList-et. Eddig az volt a koncepció, hogy egyszerre mindent belezúdítok az ImageList-be, aztán épp ami kellett, azt használtam. Cserébe persze rengeteg fölös memóriát foglalt a drága. Itt volt az ideje, hogy darabokra szedjem, tehát lesz a menünek külön listája, és mappokra bontva is külön-külön listák. Mondjuk ez igy utólag evidensnek hangzik, de elsőre mégsem volt az. :D

Ahogy elkezdtem szétszedni, szembesültem azzal, hogy a drága Andorra ImageList-jének lehet komplett tartalmat is adni fájlból! Nem kell kódban hozzáadogatni, meg elvenni, meg külön eljárásokban meghívogatni, hogy ehhez a pályához ez, a másikhoz az, stb. stb.
Igy tehát elkezdtem írni az Editorban egy ImageList buheráló részt. Gombnyomásra van új listám, valamint be tudok tölteni már elmentett listákat, meg menteni tudok. Tudok egyesével hozzáadni képeket, ráadásul shortcut-ként láthatom a képét a fájlból betöltendő képnek, vagy pedig ha a ListView-ban rákattintok a kép nevére, akkor az ImageList-ben található képet láthatom. Teljesen jó, igaz, elment vele az egész délutánom, meg estém, de megérte. :)

Holnap befejezem ezt a részt is. Meg lehet adni, hogy mi legyen a transparent color, milyen méretű kockákat vágjon ki a képből (ez az animált spriteoknál fontos).

Igy már simán tudok listákat gyártani és még egyszerűbb lett/lesz az élet!

Ha minden jól megy, holnap már tényleg a menü lesz terítéken. :)
Azt úgy érzem pikk-pakk megcsinálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése