2011. november 15., kedd

Editor ezerrel

Ezen a héten az editorral ügyködök, amennyit csak lehet, mert tudom hogy a belé fektetett idő többszörösen is megtérül. Tegnap az egész Enemy osztályomat kibeleztem, lecsupaszítottam. Kódból generáltam 4 féle ellenséget, plusz főellenséget, de hát ez igy nagyon trágyán nézett ki. Ideje volt, hogy editorból csinálhassak enemy-ket. Az enemy-t elmentem fájlba, és onnan olvashatom be őket bármikor, bármikor szerkeszthetem, stb.
Ez igy ezerszer jobb, mint kódban keresgetni, hogy jajj, hol is állítom a sebességét, meg hogy milyen animációja legyen, ha éppen kidurran a kereke... Beírok mindent, elmentem, játékban tesztelNÉM, de mivel átírtam az enemy-ket, és azokat meg az EnemyController babusgatja, aminek az editorját most át kell írnom, hogy befogadhassa fájlból az új enemy-ket ... zzzz... :) Miért fordítva kezdek el mindent? Nem hogy előbb csináltam volna az enemy editort, aztán a controllert, neeeem... Bár ez sem lesz nehéz, de ez a holnapi nap feladata.

Kicsit még az editorokról:
Ha hasonlóan kezdő játékfejlesztők vagytok, mint jómagam, akkor ti is gondoltatok már rá, hogy mennyivel egyszerűbb lenne editorból csinálni mindent. Vagy ha láttatok már profikat, hogy milyen brutális pályaszerkesztőjük, texture szerkesztőjük, modellezőjük, stb. stb. van (amit nagyrészt ők írnak), akkor pár kép után láthattátok annak komplexitását is.

Két példa:
God Of War 3
Crysis

Itt arra akarok rávilágítani, hogy én speciel el sem tudtam képzelni, hogy egy editort hogyan írjak meg. Hogy álljak neki, mit tudjon, mi kell, stb. Elkezdtem csinálni a játékot, működött minden, kódból, de bővíthetősége katasztrófális volt. Most azt veszem észre, hogy 2:1 arányban foglalkozom az editorral. Jah és úgy, hogy per pillanat látványra kevesebbet tud a játék, mint az elején. :) De amint teljesen kész van az editor, pikk-pakk be tudok majd mindent dobálni. Gombokat, ellenségeket, fegyvereket, effekteket, stb.

Tehát egy újabb tanulság: - mindig csinálj Editort!
Főleg, ha komplexebb játékot szeretnél. Kicsinél természetesen felesleges, mert csak az idő megy el rá, de mivel hosszabb távra tervezek ennél a játéknál, ezért szükségesnek érzem az editorok készítését.

Még egy kis segítség, hogy hogyan fogj bele:
Vezesd le itt is papíron, hogy mit szeretnél, mit tudjon az editor. Utána a legegyszerűbb, ha típusos fájlt használsz. Megalkotod a különböző fileformátumokat, és próbálod univerzálissá tenni az eljárásokat. Én pl ugyanazt az animációkezelést és sprite osztályt tudom használni az editorban is, és a játékban is. Tehát amit lehet használj fel újra. A későbbiekben is bármikor újrahasznosíthatod új játékoknál, valamint rengeteget lehet így fejlődni. Ha úgy nézzük, párhuzamosan több programot fejlesztesz, és véletlenül sem lesz olyan, hogy ráunsz 1-2 hónap után a fejlesztésbe. Valamint hihetetlen örömet okoz, ha működik a dolog. :)
Erről az editorozásról írok később egy bővebbet, valamint az én terveimet is közzéteszem, hogyan is álltam neki.

A lényeg, hogy ne féljetek tőle! Dobjatok be egy nagy adag kávét, füles a fejre, zenét csutkára és LET'S SZÓÓÓSZ! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése